ruitenwisser
 
   
 
Klantenservice Vragen Transport Contact Orderstatus Veilig betalen Montagehulp Laagste prijs
 
 
Kies een automerk...
 
Geen auto geselecteerd
Zoeken op merk

 
Zoeken op kenteken

 

Wisserbladen  

 
Home > FAQ
 

F.A.Q.

 Product - Vragen over de ruitenwissers
 Bezorgen - bezorgen ruitenwissers
 Bestellen - bestellen ruitenwissers

Product
1. Hoe weet ik zeker dat de ruitenwissers op mijn auto passen?
Als u via uw kenteken zoekt, dan worden automatisch de juiste ruitenwissers weergegeven. Indien u niet zeker bent, aarzel dan niet om ons te mailen of te bellen. Wij adviseren u graag.
 
2. Wat is het verschil tussen Visioflex en de standaard ruitenwissers?
De visioflex wissers zijn ontworpen zodat ze ter alle tijden meer druk geven op de ruit. Hierdoor krijgt u minder last van strepen of overgeslagen delen op uw voorruit. Daarnaast heeft de Visioflex een slijtageindicator op haar ruitenwissers
 
3. Hoeveel wisbewegingen maakt een ruitenwisser tijdens zijn levensduur ?
Een ruitenwisser maakt ca 150.000 wisbewegingen tijdens zijn levensduur!
 
4. Wat zijn Flatblades
Flatblades zijn ruitenwissers waarbij het wisrubber niet aan een stalen frame maar direct aan een flexibele strip is gemonteerd.
 
5. Kan ik op mijn auto zonder orginele flatblades ruitenwisers wel flatblades monteren?
Ja, er zijn ook versies van flatblades die op conventionele wisarm passen. Kijk daarvoor in onze shop of neem contact op met onze hotline!
 
6. Moet ik bij het vervangen van een vooruit ook mijn ruitenwissers vervangen ?
Bij de vervanging van een nieuwe voorruit is het ook beter om de ruitenwissers te vervangen, omdat er door de schade in de voorruit scheurtjes in het rubber zijn ontstaan.
 
7. Wanneer zijn ruitenwissers mogelijk aan vervanging toe?
Er zijn een aantal factoren waaraan u mogelijk kunt merken dat uw ruitenwissers niet meer optimaal werken: 1.Haperen: Het blad drukt niet hard genoeg of ongelijkmatig tegen de voorruit. 2.Strepen: Het rubber is beschadigd of versleten. 3.Geluid: Het rubber is beschadigd of versleten of de verbindingen van de bladhouder zitten los. 4.Slijtage: Beschadiging/slijtage als gevolg van uitdroging door zonlicht. 5.Beschadigde ruit: Kapotte bladen kunnen het glas beschadigen. 6.Ondeugdelijke montage: Arm of bladhouder zijn slecht vastgezet of het verkeerde blad is gemonteerd. 7.Slijtage-indicator: Een ruitenwisser kan een slijtage-indicator hebben. Deze kan tevens aangeven wanneer de ruitenwissers best dienen te worden vervangen.
 
8. Hoe is de ruitenwisser ontstaan ?
De vroegste vorm van de ruitenwisser is de handbediende versie op auto's uit het begin van de twintigste eeuw. Vooral de scharnierende wisser aan de bovenzijde van de voorruit is bekend geworden. Al snel werd de borstel op de wisserarm door een rubberen strip vervangen. Hoewel de elektrische wisser in zijn vroegste vorm al van 1917 dateert, overheersen tot aan de Tweede Wereldoorlog de wissers die op onderdruk werken, vooral in de Verenigde Staten. Ontworpen door een automonteur uit Cleveland, Wiliam Folberth (1920), werden deze 'suction wipers' vooral door de firma Trico geproduceerd. In Duitsland kwam de eerste autonoom werkende (onderdruk)wisser in 1924 op de markt. Het principe van twee parallelle wisserarmen werd voor het eerst op een elektrische ruitenwisser toegepast in 1922 (Frank Stewart, Chicago) en nadat begin jaren dertig ook de automatische ruststand en een paar jaar later de variabele snelheid waren geïntroduceerd, was de onderdrukwisser ten dode opgeschreven. Dit systeem versnelde namelijk als de auto vertraagde (hoge onderdruk) en kon er bij vollast (geheel geopende gasklep) bij gebrek aan onderdruk zelfs helemaal mee ophouden. Zelfs het dempende onderdrukreservoir in de Ford Popular kon de ontwikkeling van de elektrische variant niet meer keren. In 1922 startte Trico en in 1926 Bosch de productie van elektrische ruitenwissers, terwijl ook Zeiss-Ikon en SWF patenten namen. Op de IAA van Berlijn 1928 verscheen de eerste wisser met twee snelheden. Dit systeem werd later algemeen ingevoerd, omdat de vereiste wisfrequentie in verband met de toenemende voertuigsnelheid in de loop der tijd toenam van 40 a 50 km/uur, tot zo'n 65 km/uur. De dubbele ruitenwisser verschijnt in Europa pas in de jaren dertig op het toneel. Ruitenwissers werken vaak in combinatie met ruitensproeiers. Bij aanvang maakte men hiervoor gebruik van een hand- of voetpompje. Trico ontwierp in 1936 een sproeier op onderdruk. De doorbraak van de elektrische sproeier ligt in de jaren vijftig (Lucas 1953). Rond 1965 is de betere middenklasser uitgerust met een elektrische wis/was-installatie
 
9. Waarom is het belangrijk om de gehele ruitenwisser te vervangen in plaats van alleen het wisrubber ?
Het wisrubber zorgt ervoor dat u ruit de op de plek wij hij deze raakt schoon wordt. de wisserarm zorgt voor de druk op de ruit. Als u alleen het rubber vervangt, is de kans groot dat de druk ongelijk verdeeld is en u last krijgt van strepen of een piepend geluid.
 
10. Hoe lang gaat een ruitenwisser mee!
De onafhandelijke instanties raden aan om uw ruitenwissers om de 12 maanden te vervangen. De slijtage heeftneit alleen te maken hoevaak u uw auto gebruikt maar ook met het uitdrogen van de wisrubbers.
 

Bezorgen
1. Levert ruitenwissershop ook ruitenwissers in het weekend?
Nee, helaas kunnen wij alleen op werkdagen bezorgen.
 
2. Kan ik mijn ruitenwisser ook aan de chauffeur betalen?
Nee, dit is helaas niet mogelijk, alle bestellingen moeten per bank zijn betaald voordat ze worden afgeleverd.
 
3. Kan de bestelling ook worden afgehaald?
Nee, dit is helaas niet mogelijk, alle bestellingen worden via onze dagelijkse bezorgroute bij u afgeleverd.
 
4. Verzendkosten ruitenwissers ?
De verzendkosten zijn afhankelijk van de grootte van de order: Verzendkosten € 7,50 incl. BTW Voor afgelegen gebieden in Nederland moeten wij helaas een toeslag doorberekenen. Voor de afleveradressen met onderstaande postcodes zijn wij genoodzaakt een additioneel bedrag van 18 euro in rekening te brengen.
 
5. Wat is de levertijd van een bestelling ( ruitenwissers ) ?
Als het onderdeel op voorraad is, wordt het meestal de volgende werkdag geleverd. Wanneer het niet op voorraad is kunnen de levertijden varieren, afhankelijk van levering door de fabrikant
 

Bestellen
1. Hoe weet ik welke ruitenwissers ik moet bestellen?
Het bestellen van de juiste onderdelen is bij ruitenwissershop eenvoudig. U kunt via Uw keteken of automerk en type het juiste onderdeel selecteren en stapgewijs doorlopen tot een bestelling. Mocht u u nog vragen hebben kunt u altijd contact opnemen middels telefoon of email.
 
2. Hoe kan ik een onderdeel ( ruitenwissers ) retourneren?
Mocht u onverhoopt een verkeerd onderdeel besteld of geleverd gekregen hebben, dan kunt u dit melden via email, Vermeld hierbij altijd het kenteken, het factuurnummer en het onderdeelnummer. U kunt vervolgens de onderdelen retour zenden. Als u goederen retour zendt worden de door Remshop.nl gemaakte verzendkosten aan u berekend,en ingehouden op het te crediteren bedrag, tenzij de oorzaak van het retourzenden te wijten is aan onjuiste informatie van Remshop.nl. Het retour zenden van onderdelen is alleen mogelijk als de onderdelen ongebruikt, en in de originele verpakking (indien redelijkerwijs mogelijk) worden aangeleverd. Wanneer het zo is dat u wel de juiste onderdelen heeft besteld, maar u heeft verkeerde onderdelen gekregen, dan worden deze kostenloos omgeruild. Zorg er voor dat de verpakking altijd onbeschadigd bij ons aankomt. Hiervoor verpakt u het geheel bij voorkeur nog eens in een andere doos. U mag geen plakband, stickers etc op de originele verpakking plakken. Wanneer de originele verpakking gescheurd, beplakt o.i.d. bij ons aankomt, brengen wij hiervoor 15% van de verkoopprijs extra in rekening. Mocht het zo zijn dat de verpakking kapot bij u aangekomen is, dan dient u dit vantevoren te melden.
 
3. Wat als de ruitenwissers niet passen?
Houdt er rekening mee dat u zelf altijd eindverantwoordelijk bent voor het bestellen van de juiste onderdelen. Voor éénzelfde type auto zijn vaak verschillende onderdelen gebruikt. Zo kan het bijv. zijn dat twee op het oog dezelfde auto's toch verschillende remmen hebben. Het invullen van uw kenteken leidt meestal tot het juiste voertuig, maar niet altijd. Controleer dus altijd of u de juiste auto geselecteerd heeft. Mocht u onverhoopt een verkeerd onderdeel besteld of geleverd gekregen hebben, dan kunt u het onderdeel aan ons retourneren.
 
4. Hoe kan ik een garantieclaim indienen?
Als u van mening bent dat een bepaald onderdeel voor garantie in aanmerking komt, kunt u dat melden via het contactformulier. Vermeld hierbij altijd het factuurnummer, en het onderdeelnummer. Zonder factuur kunnen wij geen garantieclaims in behandeling nemen. Voor de afhandeling van een garantieclaim kunt u het onderdeel aan ons retourzenden. Vervolgens wordt het onderdeel door ons beoordeeld. Nadat wij uw garantieclaim hebben beoordeeld en goedgekeurd, wordt het betaalde bedrag gecrediteerd, of een vervangend onderdeel bezorgd.
 



 
ruitenwisser
 

Service


Onze merken
 
 
 

Copyright 2009-2015 Intrastores